V rámci dvoutýdenního tematického bloku jsme se v naší třídě 2. A věnovali férovému obchodu (Fair Trade) a zamýšleli se nad etikou férového obchodování 🌍⚖️. Výuka probíhala formou center aktivit, která dětem umožnila aktivně procvičovat učivo v reálných činnostech – v psaní tvořily plakáty o Fair Trade pro závěrečnou výstavu 🖊️🎨, ve čtení pracovaly s příběhem Samuela z Ghany a procvičovaly psaní i/y 📖✍️, v matematice porovnávaly ceny férových a běžných produktů 💰🔢, v pokusech a objevech vyráběly vlastní čokoládu ze surovin z férových zdrojů 🍫🧪, v ateliéru navrhovaly obaly na svou čokoládu pomocí sítí kvádru a v angličtině rozšiřovaly slovní zásobu o tematická slovíčka a fráze 🗣️🇬🇧. Celý projekt vyvrcholil výstavou a ochutnávkou férových produktů, kterou děti samy připravily – vytvořily informační panely, prezentovaly své výrobky a provedly výstavou mladší spolužáky z jiných tříd 👩🏫🍽️. Tento blok jim nejen umožnil procvičit si učivo daného ročníku 💡🤝, ale také jim ukázal, že i drobnosti, jako je volba produktu v obchodě, mohou mít velký dopad na životy lidí po celém světě.
Mirek Smolej