Vážení rodiče, milé kolegyně a milí kolegové,
i v letošním školním roce pokračujeme s realizací celoškolních Rodičovských kaváren. V průběhu podzimu jsme se sešli na kavárně “Školo, kam jdeš?” a “Jak hodnotíš, školo?”. Ceníme si podpory a spolupráce se SRPŠ a jejich jménem prosíme o vaši spolupráci s výběrem témat, která bychom zařadili na 2. pololetí tohoto školního roku.
Katka Vrtišková
Od června do října 2024 probíhal dotazníkový průzkum s cílem shromáždit nápady na další témata. Celkem se jich sešlo osm.
Pojďme společně vybrat 3 témata pro Rodičovské kavárny ve druhém pololetí. Seznam témat a jejich anotací je řazen abecedně. Hlasování probíhá do konce kalendářního roku přes Google dotazník: https://forms.gle/9gQae49K2R3xtC9q9
Děkujeme za spolupráci.
Tým SRPŠ
Digitální stopa nejen u dětí
Internet není anonymní prostor, kde si každý může dělat, co se mu zlíbí. Necháváme za sebou mnohdy nesmazatelné stopy, které mohou ovlivnit život náš i našeho blízkého. Na přednášce se dozvíme, co je to digitální stopa, jak ovlivňuje naši online reputaci, co je a není vhodné sdílet na internetu, jaká jsou rizika a jak mohou být informace, které poskytujeme, zneužity. Přednáška obsahuje ukázky a příběhy z reálné praxe.
Lektor: Kateřina Vokrouhlíková | specialistka počítačové bezpečnosti | CZ.NIC
Jak komunikovat s teenagery
Jak zlepšit komunikaci se svými teenagery, hledat způsoby, jak budovat s dětmi pevnější vztah a potřebují podporu a rady v náročných situacích.
Lektorský tým: Mgr. Alena Vávrová a Mgr. Jan Vávra
Matematika podle Hejného
Ráda bych pronikla více do systému výuky, ve kterém se moje dítě učí a já nemám zažito. Byla jsem na přednášce, kterou Jana Neumannová vedla pro rodiče svých žáků (moje dítě není její student) a bylo to velice přínosné a zajímavé, pro mne úplně nový přístup k učení jako takovému. Strašně inspirativní.
Lektorka: Radka Chaloupková (třídní paní učitelka 4. A)
Nenásilná komunikace pro rodiče
Učí rodiče a děti druhu komunikace, která podporuje vzájemné vztahy a nabízí nenásilné řešení konfliktů. Může to být skvělý nástroj pro rodiče, jak komunikovat (nejen) se svými dětmi.
Lektor: Můžu doporučit celou organizaci, která se NVC v ČR věnuje: https://nenasilnakomunikace.org/o-nas/. V případě zájmu, zkusím ráda zajistit i lektora.
Pomoc žákům a rodičům proti šikaně
Kdy se ještě jedná o škádlení a kdy už jde o šikanu? Měřítka se posouvají a komunikace někdy není úplně jednoduchá, co dělat v případě žáků a rodičů.
Lektorka: Milena Mikulková – mikulkova@vztahove-poradenstvi.cz
Puberta u dětí
Ráda bych byla na toto období připravená a rozuměla, jakými změnami si dítě prochází a jak jej jako rodič mohu v tomto přerodu v malého dospěláka podpořit. Jak obdobím puberty proplout, aniž by byl vztah dítěte a rodičů pošramocen, aniž by si dítě odneslo do života šrámy na duši.
Lektor: Neuveden
Systém výuky Začít spolu
K pochopení výhod a proniknutí do systému výuky, jak jako rodič podpořit a naopak neškodit tím, že mám zažito jinak.
Lektorka: Radka Chaloupková (třídní paní učitelka 4. A)
Zdravé stravování a zdravý pohyb u dětí
Jak mohu jako rodič podpořit zdravý tělesný vývoj dítěte? Jak předcházet nadváze, nezdravému tělesnému vývoji a disbalancím? Jak sestavit zdravý jídelníček pro dítě? Jaký pohyb je pro zdravý vývoj dítěte nejlepší? Jak dítě motivovat a naučit ho těmto zdravým návykům?
Lektorka: Lenka Pašková (třídní paní učitelka 7. C)