Náš třítýdenní blok “Každý jsme jiný” nabídl dětem nezapomenutelnou cestu napříč kulturami a osobními vlastnostmi. Děti měly možnost objevovat, jak jsou jedinečné nejen ony samy, ale i lidé po celém světě. Program byl propleten různými tematickými aktivitami v každém centru.
V centru psaní děti třídily dobré a špatné vlastnosti, které následně přiřazovaly ke své povaze. Vlastnosti poté opisovaly a rozdělovaly písmena na hlásky a samohlásky. Tím si procvičovaly nejen psaní, ale i sebeuvědomění.
V matematice jsme procestovali celý svět pomocí prostředí Výstaviště, kde děti řešily úkoly a výzvy, které jim přinášely zábavné matematické problémy z různých částí světa.
V ateliéru tiskly děti kontinenty, k nimž následně přiřazovaly názvy jednotlivých zemí. Tím se učily nejen o geografii, ale také o kulturních a jazykových rozdílech.
V centru pokusů a objevů se děti srovnávaly svůj život se životem Jamala, chlapce z Bangladéše. Díky tomuto srovnání se dozvěděly o tom, jak rozmanité mohou být podmínky, ve kterých děti vyrůstají.
Ve čtení se seznámily s příběhem dívenky, která měla zvláštní koníček, a v rámci diskusí objevovaly, jak může být odlišnost inspirativní. Závěrem byl příběh Strakáče a jeho kamarádů, kteří byli trochu jiní než ostatní děti, ale přesto pro všechny zůstali výjimeční. Tento příběh přinesl všem velké ponaučení.
V angličtině jsme se zaměřili na procvičování barev hravou formou, což bylo užitečné pro rozšíření slovní zásoby.
Tento blok nám umožnil prozkoumat svět a porozumět tomu, že být jiný je něco, co bychom měli oslavovat.
Fotky z celého výukového bloku si můžete prohlédnout ve fotogalerii.