Ve čtvrtek 7. listopadu měli rodiče z 1. A příležitost prožít si na vlastní kůži několik aktivit v roli dětí a získat tak představu, co, proč a jak děti ve škole v hodinách češtiny dělají a jak se u toho mohou cítit.
Nejdříve si užili krátkou čtenářskou lekci o čtenářské gramotnosti. Prošli při ní modelem E-U-R a využili hned několik metod programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení).
Poté si vyzkoušeli, jaké to je, když se děti učí číst a psát nová písmena. Hlaholice byla náročná a psaní druhou rukou také. Hlášky jako například “Už na ni nikdy nebudu křičet :-)” byly jasnou zpětnou vazbou, že pro děti jsou všechny činnosti opravdu náročné a jsme to my dospěláci, kdo je může podporovat a pomáhat toto období zvládnout v klidu a v pohodě.
Závěr setkání byl věnovaný přehledu tipů, jak dětem pomáhat, a představení uceleného systému výuky češtiny, který zahrnuje jak nácvik techniky čtení, tak čtenářské lekce, dílny čtení, dílny psaní i cílená nácvik čtenářských dovedností.
Dík patří všem rodičům za opravdu aktivní účast na kavárně a těším se na další setkání, které bude věnované matematice metodou prof. Hejného.
Katka Vrtišková