Ačkoliv jsme se v tento slavnostní den nemohli sejít díky vysoké nemocnosti všichni, dokázali jsme si ho užít. Spolu s našimi patronkami a patrony jsme si povídali o tom, co to vlastně vysvědčení je, co od něj očekáváme. Šesťačky a šesťáci nám naše vysvědčení postupně četli a my jsme s nimi sdíleli, jaká ocenění nám udělala radost, co která zpětná vazba znamená, v čem se naše vysvědčení podobá tomu jejich prvňáčkovskému a v čem se od něj liší, vysvětlovali jsme význam našich “písmenek”. Moc děkujeme za společné milé setkání a těšíme se příště při další příležitosti.
A jak naše vysvědčení vypadá?
V letošním roce poprvé ověřujeme možnosti, které nám nabízí Vysvědčení JINAK vyvinuté a ověřené PdF MU v Brně. Proč JINAK? Protože:
Jednotlivě: ocenění silných stránek dítěte, pokroku a podpora jeho rozvoje
Informativně: užitečné pro další rozvoj dítěte i jeho sebepojetí
Nově: sebehodnocení dítěte se stává součástí závěrečné zprávy
Aktivně: informace pro další jednání dítěte, podpora jeho zodpovědnosti za své výsledky
Komplexně: komplexní pohled na dítě; hodnoceny nejsou jen znalosti, ale i projevy chování
Děti a jejich rodiče mají příležitost se dozvědět, co konkrétně se daří a na čem pracovat (včetně doporučení, jak na to). Součástí tohoto typu vysvědčení je i (kvůli rozhodnutí MŠMT bohužel pouze jako příloha) sebehodnocení dětí. A to naše děti dokáží díky podpoře svých učitelů a učitelek zpracovat velmi kvalitně.