Dnes jsme ve 2. ročníku objevovali matematiku hrou! 🎲 V rámci metody Hejného jsme si připravili prostředí Autobus. Děti si samy vyrobily papírový dopravní prostředek, cestující z odpadového materiálu a z dřevěné stavebnice postavily autobusové zastávky. 🚍 Potom si zahrály na řidiče autobusu a počítaly, kolik cestujících jelo, když na zastávkách někdo vystoupil a nastoupil. Tímto způsobem se děti učí sčítání a odčítání přirozeně, v situacích, které znají z každodenního života, a nejen abstraktním cvičením na papíře. 😊
Matematika Hejného je vyučována i v dalších třídách naší školy. Jedná se o inovativní výukovou strategii, která se zaměřuje na rozvoj matematického myšlení 🧠 prostřednictvím objevování a zkoumání. 🔎 Namísto klasického drilu a memorování se děti učí skrze vlastní zkušenost a řešení problémů v reálných situacích. 🚌
Mirek Smolej