V únorovém týdnu před jarními prázdninami jsme se vrhli do dětmi zvoleného tématu Svět zvířat v rámci práce v centrech aktivit. Nově jsme tentokrát pracovali i v centru Angličtina, kromě již známých center jako je Čtení a psaní, Matematika, Věda a objevy a Ateliér. V češtině děti pracovaly s textem o srncích, psaly, vyhledávaly měkké souhlásky ve zvířecích názvech a luštily křížovky. V matematice rýsovaly úsečky dle zadání a vyšel jim tak obrázek nějakého zvířete, poté trénovaly práci s násobilkovou tabulkou, řešily příklady na násobení a dělení, spolupracovaly ve dvojicích a příklady zapisovaly do sešitu – zjistily, jak tabulku mohou využit i při dělení a poté samostatně či ve dvojicích řešily úlohy z prostředí Hadi, Psovodi či Děda Lesoň na iPadech. Ve Vědě a objevech se seznámily s dělením živočichů na obratlovce a bezobratlé a prvním zmíněným se podrobněji věnovaly. Poznaly zástupce obojživelníků a plazů. Pracovaly s videi, měly k dispozici skutečné přírodovědné pomůcky – životní cyklus žab, paroží a rohy k porovnání, krunýř želvy, kančí zub (kel), hadí svlečku. Při práci v ateliéru si právě jednu skupinu obratlovců každý vylosoval a za pomoci iPadu vyhledal obrázek celého živočicha z dané skupiny – savci, ptáci, obojživelníci nebo plazi (ryby jsme protentokrát vynechali). Podle vyhledané fotografie se děti pokoušely co nejvěrněji ji nakreslit a poté vytvořit pro živočicha jeho přirozený domov/prostředí. V angličtině potom trénoval každý individuálně slovíčka z tématu zvířata na iPadu ve skupině pak pracovaly děti s písničkou a každý na závěr prezentoval své oblíbené zvíře. Při práci byly zastoupeny všechny čtyři zásadní dovednosti při učení cizího jazyka – listening (poslech), speaking (mluvení), reading (čtení) a writing (psaní).
Veškerou vynaloženou námahu jsme zakončili moc hezkým výletem do pražské Krokodýlí zoo, který si děti užily. Také prokázaly, že ani cesta až na Hlavní nádraží, metrem i tramvají není žádný problém. 🙂