V průběhu dvoutýdenního výukového bloku *Tajemství lesa* se děti věnovaly rozmanitým činnostem zaměřeným na poznávání přírody, zejména lesa, a jeho tajů. Úvodní aktivita, při které tvořily obrazy z podzimních listů, podpořila jejich kreativitu a schopnost pozorování přírodních tvarů a barev. Každý den zahajovaly tematickým ranním úkolem spojeným s lesem, což děti motivovalo k aktivnímu zapojení do výuky již od začátku dne.
V matematickém centru se děti zaměřily na osovou souměrnost, kdy dokreslovaly druhou polovinu listů a prohlubovaly tak své dovednosti v oblasti geometrie. Další aktivitou bylo opakování matematického prostředí *Sousedé*, které realizovaly s pomocí kaštanů, a tím rozvíjely své schopnosti logického myšlení.
Centrum čtení se zaměřilo na výukový obsah spojený se stromy, kde děti třídily věty na oznamovací, rozkazovací, přací a tázací, čímž rozvíjely své jazykové dovednosti a porozumění textu. V centru psaní děti luštily názvy stromů, které následně seřadily podle abecedy a přepisovaly psacím písmem, což vedlo k procvičování správné formy zápisu a rozšiřování slovní zásoby.
V ateliéru děti vytvářely podzimní výzdobu třídy tím, že obtiskávaly listy a určovaly, ke kterým stromům patří. Tímto způsobem si osvojovaly nejen výtvarné techniky, ale i znalosti o druzích stromů.
V centru pokusů a objevů děti prováděly pokus zaměřený na pigmenty podzimních barev, což jim poskytlo příležitost k ověřování hypotéz a rozvíjení vědeckého myšlení.
Kromě činností v centrech se děti učily o životě mravenců prostřednictvím čtení s porozuměním a společně zpívaly píseň “Mravenčí ukolébavka”. V matematice pokračovaly v rozvíjení svých dovedností prostřednictvím různých prostředí, přičemž nejvíce je zaujalo nové prostředí “Děda Lesoň”, kterého vytvořily při výuce v lese.
Tento výukový blok byl pro děti nejen příležitostí k rozšiřování vědomostí a dovedností, ale také k hlubšímu porozumění přírodnímu světu, který je obklopuje.
Prohlédněte si více fotografií tvůrčí práce dětí ve fotogalerii.