Nový týden jsme v 1. A zahájili čtenářskou lekcí “Potíže s mrkví”, která v sobě spojuje cíle pro rozvoj čtenářské gramotnosti a pro rozvoj digitálních kompetencí. Nejdříve jsme pouze hmatem odhadovali, o čem vlastně dnešní lekce bude. Domnívali jsme se, že se v sáčcích může ukrývat klacík, šiška, mrkev, tyčka. Zjistili jsme, že to bude mrkev a rychle odhalili i to, že ji máme sami dost rádi, protože je slaďoučká, zdravá a křupavá.
Poté již přišla na řadu samotná práce s knihou. Hodně jsme předvídali a své domněnky dokládali důkazy z textu nebo z obrázků. Vciťovali jsme se do kůže jednotlivých postav a diskutovali nad chováním králíka, který byl postavou hlavní. Jak shrnula Kačka do závěrečného pětilístku” “Králík se naučil dělit.” – myšleno s kamarády o mrkev a noru poté, co jim všem jejich domečky rozbil ;-).
Samotný závěr lekce patřil tréninku dovednosti převyprávět příběh, k čemuž nám pomohli bee-boti. Naším úkolem bylo je ve skupinách naprogramovat tak, aby projeli trasu po obrázcích z příběhu ve správném pořadí, a ještě k tomu se střídat a celý příběh převyprávět. Jak se nám povedlo, posuďte sami 🙂
Katka